Στρατηγικές Επικοινωνίας στη Δημόσια Υγεία 

Κωδικός Μαθήματος:

ΠΜΣΔΥ202

Εξάμηνο:

Β' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΓΥ

Ώρες:

39

Μονάδες ECTS:

6


Καθηγητές Μαθήματος

Σίμου Έφη

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκοπός του μαθήματος, είναι να εμβαθύνουν οι φοιτητές στις αρχές της μαζικής επικοινωνίας και να αναπτύξουν συγκεκριμένες δεξιότητες:

α) στη χρήση των κατάλληλων επικοινωνιακών τεχνικών, οι οποίες θα βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο αναζητούν, κατανοούν και ερμηνεύουν τις ειδήσεις υγείας,

β) στη χρήση των κατάλληλων επικοινωνιακών στρατηγικών ώστε να επικοινωνούν αποτελεσματικά, σημαντικούς κινδύνους για την υγεία σε καταστάσεις κρίσεων, αλλά και προγράμματα, δράσεις και πολιτικές που έχουν ως στόχο την προαγωγή υγείας ενός πληθυσμού. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζουν και να περιγράφουν τις σημαντικότερες θεωρίες και μοντέλα στο γνωστικό πεδίο της επικοινωνίας και της μαζικής επικοινωνίας
  • αντιλαμβάνονται το ρόλο που διαδραματίζουν τα ΜΜΕ στη διαμόρφωση στάσεων, συμπεριφορών και πολιτικών στο τομέα της υγείας
  • γνωρίσουν εις βάθος την τάση της ενημέρωσης σε θέματα υγείας από τα παραδοσιακά και νέα μέσα
  • να προσδιορίζουν τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής ειδησεογραφίας υγείας
  • να διακρίνουν προκαταλήψεις και σφάλματα στην κάλυψη ειδήσεων και ειδικότερα στην κάλυψη ειδήσεων που αφορούν την υγεία
  • να αυξήσουν την ανάπτυξη και τη διάδοση έγκυρων και εύκολα προσβάσιμων πληροφοριών υγείας
  • να σχεδιάζουν μια κοινωνική εκστρατεία επικοινωνίας
  • να επικοινωνούν αποτελεσματικά με το ευρύ κοινό σε περιπτώσεις κρίσεων και εκτάκτων αναγκών
  • επικοινωνούν και να διαχειρίζονται τα ΜΜΕ σε περιπτώσεις κρίσεων υγείας
  • να επιλέγουν το κατάλληλο μέσο ενημέρωσης, ανάλογα με το μήνυμα και τον πληθυσμό στόχο που θέλουν να επικοινωνήσουν
  • να συντάσσουν δελτία τύπου
  • να προβάλουν πιο αποτελεσματικά τις πολιτικές του οργανισμού στον οποίο εργάζονται
  • να προσεγγίσουν νέους τρόπους διάχυσης της πληροφορίας, στο πλαίσιο του νέου ψηφιακού περιβάλλοντος του διαδικτύου
  • συστηματοποιήσουν τον τρόπο που σχεδιάζουν, γράφουν και παρουσιάζουν τη δουλειά τους

 

Γενικές Ικανότητες

Ο φοιτητής μετά την επιτυχή παρακολούθηση του Μαθήματος θα είναι σε θέση:

  • να αναλύει και συνθέτει δεδομένα και πληροφορίες.
  • να αναζητά, αναλύει, συνθέτει δεδομένα και πληροφορίες με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται έργα.
  • να έχει την ικανότητα να εργάζεται, τόσο αυτόνομα όσο και στο πλαίσιο της μιας ομάδας.
  • να εργάζεται σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • να σέβεται τη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα.
  • να έχουν την ικανότητα ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεματικές ενότητες μαθήματος:

  1. Επικοινωνία και Δημόσια Υγεία.
  2. Πληροφορία και επικοινωνία.
  3. Η δομή και η φύση των ΜΜΕ.
  4. Θεωρίες Μαζικής Επικοινωνίας
  5. Η επιλογή και η πλαισίωση των ειδήσεων-Το ακροατήριο των ειδήσεων.
  6. ΜΜΕ και η διαμόρφωση της κοινής γνώμης -Καθοδηγητές κοινής γνώμης -Σύγχρονοι καθοδηγητές κοινής γνώμης .
  7. Προπαγάνδα-Παραπληροφόρηση και ψευδείς ειδήσεις.
  8. Η αναπαράσταση των κινδύνων υγείας στα ΜΜΕ.
  9. Ανιχνεύοντας τις ψευδείς ειδήσεις – Ψευδείς ειδήσεις και Δημόσια Υγεία.
  10. Σχεδιασμός εκστρατείας επικοινωνίας για ένα θέμα Δημόσιας Υγείας.
  11. Πως δημιουργούμε μια ιστορία/αφήγηση για μια Εκστρατεία Επικοινωνίας.
  12. Πως επικοινωνούμε αποτελεσματικά μια εκστρατεία επικοινωνίας.
  13. Επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων και κινδύνων υγείας.
  14. Επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων : Κατανοώντας τα ΜΜΕ.
  15. Επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων: Διαχείριση της εικόνας- αντιμετώπιση και ανάκαμψη.
  16. Προετοιμασία συνέντευξης τύπου- Διαχείριση δημοσιογραφικών πηγών -Δημόσιες σχέσεις. Δεξιότητες Επικοινωνίας- Λεκτική και Μη λεκτική Επικοινωνία

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Στην αξιολόγηση των φοιτητών ενδεικτικά αναφέρονται και λαμβάνονται υπόψη:

  1. Ατομική ή Ομαδική Εργασία 60%
  2. Συνεκτίμηση της συνολικής εικόνα συμμετοχής του φοιτητή στις διαλέξεις, η ικανότητα ανάπτυξης κριτικής σκέψης, η ικανότητα συνεργασίας και συμμετοχής σε επιστημονικό διάλογο, καθώς η ικανότητα αντιμετώπισης ενός συγκεκριμένου προβλήματος/ζητήματος μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία. 40%
    Για την επιτυχή ολοκλήρωση απαιτείται βαθμός τουλάχιστον 5/10.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ανά θεματική ενότητα αναρτάται σχετική βιβλιογραφία στο Moodle του μαθήματος.