Βιωματικό Εργαστήριο Αγωγής Υγείας στο Σχολικό Περιβάλλον

Κωδικός Μαθήματος:

ΠΜΣΔΥΠ304

Εξάμηνο:

Γ΄ Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

39

Μονάδες ECTS:

6


Καθηγητές Μαθήματος

Μεράκου Κυριακούλα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν το βιωματικό τρόπο μάθησης στην αγωγή υγείας
  • Να αντιλαμβάνονται τη σημασία της εκπαίδευσης σε ομάδα ως προς την αλλαγή γνώσεων, πεποιθήσεων, στάσεων και συμπεριφοράς των ατόμων σε σχέση με την προστασία της σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας
  • Να βιώνουν τη δυναμική της ομάδας και την επίδρασης της στο ψυχο-συναισθηματικό κλίμα της ομάδας
  • Να βιώνουν τα αποτελέσματα των βιωματικών δραστηριοτήτων σχετικά με την προστασία της σεξουαλικής υγείας
  • Να χειρίζονται αποτελεσματικά δύσκολες καταστάσεις στην πραγματική ζωή μέσα από προσομοιώσεις της καθημερινής ζωής
  • Να διεξάγουν δραστηριότητες δεξιοτήτων ζωής σε ομάδα σεξουαλικής αγωγής .
  • Να εξοικειωθούν και να εφαρμόζουν προγράμματα αγωγής υγείας σε ομάδα στο σχολείο με βάση το συναισθηματικό και ψυχοκοινωνικό μοντέλο.

 

Γενικές Ικανότητες

Ο φοιτητής μετά την επιτυχή παρακολούθηση του Μαθήματος θα είναι σε θέση να:

  • να οδηγηθεί σε λήψη αποφάσεων με βάση τα κριτήρια που αφορούν στην σεξουαλική αγωγή υγείας σε ομάδες με τη βιωματική εκπαίδευση
  • να προσαρμόζεται σε νέες καταστάσεις βιωματικής εργασίας
  • να διεξάγει αυτόνομη αλλά και ομαδική εργασία
  • να επιδεικνύει σεβασμό στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • να επιδεικνύει κοινωνική, επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητα και ευαισθησία σε όλα τα παιδιά
  • να σχεδιάζει προγράμματα σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο με βιωματικές τεχνικές δεξιοτήτων ζωής

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Σεξουαλικότητα, ΣΜΝ, επιδημιολογία, σημασία για τη Δημόσια Υγεία
  2. Η αγωγή υγείας σε ομάδα μαθητών
  3. Η βιωματική μέθοδος εκπαίδευσης στην αγωγή υγείας
  4. Ο ρόλος του συντονιστή σε μια ομάδα αγωγής υγείας στο σχολείο
  5. Η προσέγγιση της συναισθηματικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης στην αγωγή υγείας
  6. Σχεδιασμός προγράμματος αγωγής υγείας στο σχολείο
  7. Δημιουργική γνωριμία της Ομάδας-Συμβόλαιο της ομάδας-Κανόνες εργασίας
  8. Βιωματική δραστηριότητα για την ενίσχυση της αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης
  9. Βιωματική δραστηριότητα για τη διερεύνηση πεποιθήσεων, αξιών, στάσεων, συμπεριφοράς υγείας σε σχέση με την προστασία της σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας
  10. Βιωματική δραστηριότητα για την κατανόηση των επιρροών στην υπάρχουσα συμπεριφορά υγείας ως προς την σεξουαλικότητα και την προστασία της υγείας
  11. Αποτελεσματική επικοινωνία-τύποι συμπεριφοράς-βιωματική δραστηριότητα
  12. Αντίσταση στις κοινωνικές πιέσεις- Βιωματική δραστηριότητα
  13. Δεξιότητες διαπραγμάτευσης–Βιωματική δραστηριότητα
  14. Λήψη αποφάσεων-Βιωματική δραστηριότητα

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Ομαδική γραπτή εργασία (100%)
Για την επιτυχή ολοκλήρωση απαιτείται βαθμός τουλάχιστον 5/10.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Μεράκου Κ. Αγωγή Υγείας με δεξιότητες ζωής. Διδακτικές Σημειώσεις, Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2020-21.
  2. Μεράκου Κ, Κουρέα-Κρεμαστινού Τζ. Αγωγή Υγείας με τη βιωματική μέθοδο εκπαίδευσης «Σεξουαλική Υγεία». Εκδόσεις ΕΣΔΥ, Αθήνα 2002.
  3. Cowie H, Boardman C, Dawkins J, Dawn J. Μπαρμπούνη Α, Μεράκου Κ, Αμανάκη Ε.(Επιμ). Συναισθηματική υγεία και ευεξία-Ένας πρακτικός οδηγός για το σχολείο. Εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε., Αθήνα 2017.
  4. Καμαρινού Δ. Βιωματική μάθηση στο σχολείο. Β ́έκδοση. Έκδοση συγγραφέως. Ξυλόκαστρο 1999.
  5. WHO. Life skills education-school handbook: Prevention of noncommunicable diseases. Geneva 2020