Καθηγητές Μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν το βιωματικό τρόπο μάθησης στην αγωγή υγείας
- Να αντιλαμβάνονται τη σημασία της εκπαίδευσης σε ομάδα ως προς την αλλαγή γνώσεων, πεποιθήσεων, στάσεων και συμπεριφοράς των ατόμων σε σχέση με την προστασία της σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας
- Να βιώνουν τη δυναμική της ομάδας και την επίδρασης της στο ψυχο-συναισθηματικό κλίμα της ομάδας
- Να βιώνουν τα αποτελέσματα των βιωματικών δραστηριοτήτων σχετικά με την προστασία της σεξουαλικής υγείας
- Να χειρίζονται αποτελεσματικά δύσκολες καταστάσεις στην πραγματική ζωή μέσα από προσομοιώσεις της καθημερινής ζωής
- Να διεξάγουν δραστηριότητες δεξιοτήτων ζωής σε ομάδα σεξουαλικής αγωγής .
- Να εξοικειωθούν και να εφαρμόζουν προγράμματα αγωγής υγείας σε ομάδα στο σχολείο με βάση το συναισθηματικό και ψυχοκοινωνικό μοντέλο.
Γενικές Ικανότητες
Ο φοιτητής μετά την επιτυχή παρακολούθηση του Μαθήματος θα είναι σε θέση να:
- να οδηγηθεί σε λήψη αποφάσεων με βάση τα κριτήρια που αφορούν στην σεξουαλική αγωγή υγείας σε ομάδες με τη βιωματική εκπαίδευση
- να προσαρμόζεται σε νέες καταστάσεις βιωματικής εργασίας
- να διεξάγει αυτόνομη αλλά και ομαδική εργασία
- να επιδεικνύει σεβασμό στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- να επιδεικνύει κοινωνική, επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητα και ευαισθησία σε όλα τα παιδιά
- να σχεδιάζει προγράμματα σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο με βιωματικές τεχνικές δεξιοτήτων ζωής
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Σεξουαλικότητα, ΣΜΝ, επιδημιολογία, σημασία για τη Δημόσια Υγεία
- Η αγωγή υγείας σε ομάδα μαθητών
- Η βιωματική μέθοδος εκπαίδευσης στην αγωγή υγείας
- Ο ρόλος του συντονιστή σε μια ομάδα αγωγής υγείας στο σχολείο
- Η προσέγγιση της συναισθηματικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης στην αγωγή υγείας
- Σχεδιασμός προγράμματος αγωγής υγείας στο σχολείο
- Δημιουργική γνωριμία της Ομάδας-Συμβόλαιο της ομάδας-Κανόνες εργασίας
- Βιωματική δραστηριότητα για την ενίσχυση της αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης
- Βιωματική δραστηριότητα για τη διερεύνηση πεποιθήσεων, αξιών, στάσεων, συμπεριφοράς υγείας σε σχέση με την προστασία της σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας
- Βιωματική δραστηριότητα για την κατανόηση των επιρροών στην υπάρχουσα συμπεριφορά υγείας ως προς την σεξουαλικότητα και την προστασία της υγείας
- Αποτελεσματική επικοινωνία-τύποι συμπεριφοράς-βιωματική δραστηριότητα
- Αντίσταση στις κοινωνικές πιέσεις- Βιωματική δραστηριότητα
- Δεξιότητες διαπραγμάτευσης–Βιωματική δραστηριότητα
- Λήψη αποφάσεων-Βιωματική δραστηριότητα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ι. Ομαδική γραπτή εργασία (100%)
Για την επιτυχή ολοκλήρωση απαιτείται βαθμός τουλάχιστον 5/10.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Μεράκου Κ. Αγωγή Υγείας με δεξιότητες ζωής. Διδακτικές Σημειώσεις, Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2020-21.
- Μεράκου Κ, Κουρέα-Κρεμαστινού Τζ. Αγωγή Υγείας με τη βιωματική μέθοδο εκπαίδευσης «Σεξουαλική Υγεία». Εκδόσεις ΕΣΔΥ, Αθήνα 2002.
- Cowie H, Boardman C, Dawkins J, Dawn J. Μπαρμπούνη Α, Μεράκου Κ, Αμανάκη Ε.(Επιμ). Συναισθηματική υγεία και ευεξία-Ένας πρακτικός οδηγός για το σχολείο. Εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε., Αθήνα 2017.
- Καμαρινού Δ. Βιωματική μάθηση στο σχολείο. Β ́έκδοση. Έκδοση συγγραφέως. Ξυλόκαστρο 1999.
- WHO. Life skills education-school handbook: Prevention of noncommunicable diseases. Geneva 2020